تست امید به زندگی اشنایدر (AHS)

استفاده از پرسشنامه امید به زندگی اشنایدر (AHS) راهی عالی برای ارزیابی سطح کلی امید شما و تعیین پایه برای رشد شخصی است. با کمک این راهنما ، یاد می‌گیرید که چگونه نظرسنجی را تکمیل کنید، نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی‌هایی را برای افزایش امید خود در آینده تدوین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام این تست در ادامه با ما همراه باشید.

پرسشنامه امید به زندگی اشنایدر (AHS) چیست؟

تست AHS

پرسشنامه امید به زندگی اشنایدر (AHS) یک نظرسنجی قابل اعتماد و معتبر است که سطح کلی امید را در بزرگسالان ارزیابی می‌کند. این تست شامل 12 سوال مختلف مربوط به مهارت‌های حل مسئله، انتظارات آینده، انگیزه به اهداف و مقاومت در برابر موانع است. پس از اتمام AHS ، افراد می‌توانند از نتایج برای شناسایی مواردی که نیاز به پیشرفت دارند و آن را برای تدوین برنامه‌های اقدام برای افزایش امید و اندازه‌گیری پیشرفت در طول زمان استفاده کنند.

پرسنامه امید به زندگی چه کمک هایی می‌تواند به ما بکند؟

توسعه اهداف بلند مدت و کوتاه مدت

تعیین اهداف واقع بینانه بر روی مواردی که می‌توانید بر حداکثر احساس امید خود تأثیر بگذارید. مهم است که نقاط عطف قابل دستیابی را هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت تعیین کنید، تا بتوانید موفقیت‌ها را تشخیص داده و حرکت کنید. با فکر کردن در مورد اقدامات کوچک برای انجام کارهای بزرگ‌تر شروع کنید. اولویت بندی به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که امید خود را به یکباره بیش از حد نکنید. اطمینان حاصل کنید که هر اهدافی که شما تعیین کرده‌اید واقع بینانه است!

ایجاد شبکه پشتیبانی برای مواجهه با اهداف چالش برانگیز

لازم نیست با همه چیز به تنهایی مقابله کنید. درعوض، جامعه‌ای از هواداران مانند دوستان، خانواده یا همسالان را بسازید که در صورت نیاز به آن در جهت اهداف خود، می توانند مشاوره، بازخورد و کمک به شما ارائه دهند. داشتن سایر افراد برای تکیه بر آن‌ها و صحبت کردن با این افراد، انگیزه و پاسخگو بودن را آسان‌تر می‌کند. همچنین به شما کسی را می‌دهد تا با او موفقیت‌ها را جشن بگیرید.

اطلاع از منابع غیرمرتبط برای رسیدن به اهداف

توسعه پشتیبانی در اطراف شما و همچنین استفاده از منابع و اطلاعاتی که به آن‌ها دسترسی دارید، می‌تواند امید شما را تا حد زیادی افزایش دهد. وقتی با یک وضعیت چالش برانگیز روبرو شدید، از خود بپرسید که من از قبل چه منابع یا دانشی دارم که می‌تواند به من کمک کند تا به هدفم برسم؟ این ممکن است یک منبع آنلاین، کتاب، کلاس یا مشاوره حرفه‌ای باشد. علاوه بر این، فراموش نکنید که از دوستان و آشنایان نیز برای پشتیبانی سؤال کنید؛ آن‌ها فقط ممکن است پاسخی را که شما نیاز دارید داشته باشند.

ایجاد انعطاف و باز شدن ذهن

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که امید فقط در مورد داشتن یک رویا و تهیه برنامه‌ای برای دستیابی به آن نیست؛ این موضوع همچنین در مورد ذهنیت و انعطاف پذیر بودن به اندازه کافی برای سرمایه‌گذاری در فرصت‌های جدید است. هر فرصتی در زندگی به وضوح برنامه ریزی نشده است و این احتمال وجود دارد که شما نیاز به مسیری غیرخطی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید. از شانس‌هایی که به وجود می‌آید، استفاده کنید.

نکته: حتماً برای تحلیل نتیجه تست خود به روانشناس یا مشاور مراجعه کنید.

نام
ایمیل
شماره تلفن
1. 
من فکر می کنم که راه های مختلفی برای آزادی از فشار وجود دارد

2. 
من پر انرژی اهدافم را دنبال می کنم

3. 
من بیشتر وقت ها احساس خستگی می کنم

4. 
برای هر مشکلی می توان راه های زیادی پیدا کرد

5. 
در بحث ها به راحتی کوتاه می آیم

6. 
راه های زیادی برای رسیدن به پیزهایی که در زندگی برایم مهم است، وجود دارد

7. 
من نگران سلامتی ام هستم

8. 
حتی وقتی دیگران دلسرد می شوند، می دانم که می توانم راه حلی پیدا کنم.

9. 
گذشته من به خوبی من را برای اینده، اماده کرده است

10. 
در زندگی ادم بسیار موفقی بوده ام تا الان

11. 
من معمولا نگران هستم

12. 
من به اهدافی که در زندگی دارم، می رسم

0/5 (0 نظر)
خانم دکتر معصومه قنبری

خانم دکتر معصومه قنبری

دارای پروانه سازمان نظام به شماره: 3672 و سازمان بهزیستی و تجربه 20ساله در زمینه مشاوره
مدرس کارگاه های مهارت زندگی وخانواده. رویکرد درمانی روایت درمانی وطرحواره درمانی است.آشنایی با اصول حل تعارض بامتدهای روز دنیا، مترجم ونویسنده کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *