کودکان بد ادا

گاهی مسائل کوچکی مانند بد ادا بودن کودکان می‌تواند باعث ایجاد اختلاف بین اعضای خانواده شود و آن‌ها را از هم دور کند، در حالی که شاید دانستن بعضی از نکات ساده بتواند از بروز چنین مسائلی جلوگیری کند. در مقاله پیش رو به طور کامل درباره این موضوع و راه‌حل‌های آن صحبت کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

بد ادایی کودک در مقابل مادر

کودکان بد ادا

دنیای کودکی خیلی از دنیای بزرگترها جدا نیست. فقط مادر باید کودک خود را به خوبی بشناسد. بسیاری از گریه‌ها و بیقراری‌های کودکان بخاطر عدم شناخت‌ و نفهمیدن حرفشان است .
گاهی دیده می‌شود که ساعت‌ها کودک در حال گریه است و مادر اصرار می کند که ماده غذایی خاصی را بخورد یا لباس خاصی را بپوشد و یا رفتارخاصی را تکرار کند؛ اما او امتناع می کند و این بگومگوها و باید و نباید‌های ردوبدل شده بین مادر و کودک، گریه او را شدیدتر می کند. در انتها نیز آن غذا خورده نمی‌شود، آن لباس پوشیده نمی شود و… و مادر خسته، بی تاب و نگران می‌شود که کودکم ضعیف‌، نحیف و بیمار خواهد شد. مادر اضطرابش بالا می رود و برای رفع نگرانی، دوباره خواسته‌هایش را به کودک تکرار می کند ومتاسفانه این اصرار از مادر و انکار از کودک ادامه می‌یابد و این پروژه روزها و روزها تکرار می‌شود و این رفتار موجبات خستگی و فرسودگی مادر و بیقراری کودک را فراهم می‌کند.

دخالت اطرافیان در روابط مادر و فرزندی

اطرافیان مثل مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها گاهی به این بگومگوها دامن می زنند و با طرفداری از کودک و یا بیش از حد چشم گفتن به خواسته‌های او، مادرها را خلع سلاح کرده و کودک را نیز متوقع می‌کنند وکودک یاد می‌گیرد که برای فرار از حرف مادر می‌تواند به دامان فرد سومی که آن حوالی است پناه ببرد.
گاهی این فرد سوم پدر کودک است که بجای کمک به مادر، شروع به سرزنش و بازخواست او می‌کند. او این رفتار را برای حمایت از کودک انجام می‌دهد تا او اذیت نشود، اما نمی‌داند که با انجام این رفتار جلوی کودک، او متوجه می‌شود که این امتناع او موجب شده که فردی به جبهه مقاومتش اضافه شود و پیروز میدان مبارزه با مادر شود.

در چنین شرایطی چه کاری باید انجام داد؟

در صورتی که چنین شرایطی پیش بیاید بهتر است که مراجعه به مشاور صورت بگیرد تا طرفین در این جلسات مشکلات خود را مطرح کنند و مشاور نیز با ارائه پیشنهاداتی به آن‌ها، به حل مشکلشان کمک کند. این موضوع از آنجایی مهم است که گاهی مشکلات ساده و کوچک می‌توانند روابط خانوادگی را خراب کنند و باعث ایجاد کدورت بین اعضای خانواده شوند.

سخن پایانی

مطابق آنچه که تا به این جا گفته شد بد ادایی کودکان موضوعی است که می‌تواند به کودک و خانواده او ضربه بزند و آن‌ها را ازهم دور کند؛ بنابراین بهتر است که افراد برای جلوگیری از این اتفاق، حتماً نزد روانشناس و مشاور متخصص بروند و سریع‌تر مشکلاتشان را حل کنند.

0/5 (0 نظر)
خانم دکتر معصومه قنبری

خانم دکتر معصومه قنبری

دارای پروانه سازمان نظام به شماره: 3672 و سازمان بهزیستی و تجربه 20ساله در زمینه مشاوره
مدرس کارگاه های مهارت زندگی وخانواده. رویکرد درمانی روایت درمانی وطرحواره درمانی است.آشنایی با اصول حل تعارض بامتدهای روز دنیا، مترجم ونویسنده کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *