مشاوره و درمان اختلال وسواس شست و شو

مشاوره و درمان اختلال وسواس شست و شو، یکی از جدیدترین مشاوره هایی است که اخیراً و بعد از همه گیری اپیدمی کرونا  بسیار مورد توجه قرار گرفته است. قبلاً شاید کم تر کسی به فکر درمان چنین مشکلی می افتاد. حتی می توان به جرات گفت که این رفتار از جانب اغلب افراد، مشکل و یا بیماری به شمار نمی آمد. از طرفی حتی اگر چنین وسواسی به عنوان یک معضل شناخته می‌شد، باز هم بنا به دلایلی، افراد حاضر به مراجعه به مشاور جهت درمان آن نمی‌شدند. امروزه اما به واسطه آگاه تر شدن اقشار مختلف جامعه، دید افراد نسبت به روانشناسی و درمان انواع مشکلات به وسیله آن تغییر کرده است. همچنین این باور در میان افراد نهادینه شده است که، افراط و تفریط در هر کار و رفتاری ممکن است نشانه یک بیماری و یا مشکل روحی باشد و باید در اسرع وقت نسبت به درمان آن اقدام کرد. در این قسمت، علاوه بر اینکه توضیح می دهیم که اصلا وسواس شست و شو چیست، راه های مختلف درمان آن، هزینه مشاوره و تعداد جلسات صحبت می کنیم.

منظور از اختلال وسواس شست و شو چیست؟

مشاوره وسواس شست و شو

متخصصان و روانشناسان مشاوره وسواس شست و شو، این معضل را در گروه وسواس های فکری و عملی قرار داده اند. همچنین آن را یکی از وسواس های رایجی می دانند که افراد زیادی به آن مبتلا هستند. مبتلایان به این نوع وسواس، از هر کثیفی که در اطرافشان وجود داشته باشد به شدت وحشت می کنند. به همین دلیل، مدام در حال شستن وسایل و شستن بدن خود از جمله دست ها هستند.

اهمیت استفاده از مشاوره برای اختلال وسواس شست و شو

با نگاهی اجمالی به زندگی افرادی که دچار این نوع وسواس هستند، می توان به اهمیت و ضرورت استفاده از مشاوره وسواس شست و شو پی برد. زیرا این معضل ،علاوه بر اینکه زندگی روزمره شخص مبتلا را تحت تأثیر قرار می دهد، بر زندگی نزدیکان و اطرافیان او نیز تأثیر منفی می گذارد. افراد درگیر، علاوه بر اینکه اغلب اوقات در حال تمیز کردن و شستن هستند، مدام مضطرب و نگران نیز می باشند. این نگرانی آن ها به سبب ترس از کثیفی است.

0/5 (0 نظر)
خانم دکتر معصومه قنبری

خانم دکتر معصومه قنبری

دارای پروانه سازمان نظام به شماره: 3672 و سازمان بهزیستی و تجربه 20ساله در زمینه مشاوره
مدرس کارگاه های مهارت زندگی وخانواده. رویکرد درمانی روایت درمانی وطرحواره درمانی است.آشنایی با اصول حل تعارض بامتدهای روز دنیا، مترجم ونویسنده کتاب