مشاوره خیانت همسر یا شوهر؛ نحوه برخورد با آن

مشاوره خیانت همسر در جریان جلسات درمانی و در راستای اهداف بزرگی تلاش می کند. این مشاوره در نهایت منجر به برقراری آشتی میان زن و شوهر و همچنین کاهش آسیب های ناشی از این اتفاق می شود. شخصی که به عنوان مشاور اقدام به دادن مشاوره در این زمینه می کند، ابتدا به ارزیابی و بررسی روحیات افراد می پردازد. سپس با کسب اطلاعات مفید و با توجه به تجربه و دانش خود، اقدام به ارائه راهکارهای مفیدی در جهت نحوه برخورد با خیانت همسر، جبران خیانت و کم رنگ کردن آسیب های ناشی از آن در زندگی مشترک افراد می کند.

در مشاوره خیانت همسر و شوهر چه می گذرد؟

مشاوره خیانت شوهر و همسر؛ نحوه برخورد با آن

یک مشاور با در نظر گرفتن جزئیات طی جلسات مشاوره خیانت، به افراد کمک می کند تا تصمیم درست و منطقی درباره زندگی خود بگیرند. در این جلسات ابتدا زوجین به آرامش دعوت می شوند. همچنین تلاش می شود تا رابطه آشفته آنان اندکی ترمیم شود. در نهایت نیز در صورتی که ادامه زندگی به صلاح زوجین نباشد، به آنان کمک می شود تا با کم ترین آسیب رابطه خود را تمام کنند.

مفهوم خیانت از دیدگاه مشاوره خیانت همسر

بر اساس آن چیزی که مشاوره خیانت همسر در مورد این مسئله ارائه می دهد، آن را نوعی پیمان شکنی قلمداد می کند. معمولا مشاوران و روانشناسان در این باره تحقیق و بررسی لازم را به عمل می آورند. آنان معتقدند زمانی که دو نفر با همدیگر پیمان ببندند و یکی از آن ها بر خلاف عهدی که بسته است رفتار کند، قطعاً عمل او خیانت به شمار می آید. روانشناسان در رابطه با خیانتی که از طرف زوجین انجام می گیرد، آن را شامل هر نوع رابطه و یا عملی می دانند که با فردی غیر از همسر و توام با لذت باشد.

مشاوره خیانت همسر برای چه افرادی مفید است؟

انجام مشاوره خیانت برای کسانی که نسبت به طرف مقابل خود مرتکب خیانت شده اند و به آنان خیانت شده است توصیه می شود. همچنین هر گاه شخصی احساس کند که در معرض خیانت از طرف همسر قرار گرفته است باید به چنین مشاوری مراجعه کند. زیرا این کار باعث می شود تا فرد با مناسب ترین شیوه ممکن با این مسئله کنار بیاید. در نتیجه به موقع از بروز آسیب های ناشی از آن جلوگیری کند.

خیانت می‌تواند باعث فروپاشی بنیان خانواده شود و اگر کسی به یکی از حالات گفته شده دچار شد، بهتر است برای حفظ خانواده خود به مشاور خانواده هم مراجعه کند. مطلب مشاوره خانواده در سایت مهمید نکات مهمی از جمله خیانت را بررسی کرده که می‌تواند آگاهی بیشتری در این مورد به شما بدهد.

اهمیت و ضرورت مشاوره خیانت همسر

مشاوره خیانت همسر، زمانی اهمیت پیدا می کند که شخص نسبت به خیانت همسر خود آگاه شده باشد و یا همسر در حال انجام آن باشد. زیرا در چنین مواقعی فردی که به او خیانت شده است دچار نوعی تنش عصبی می شود. گاهی ممکن است سردرگمی، افسردگی، خشم و اضطراب را در حد بالایی تجربه کند. چنین حالاتی مانع از تصمیم گیری درست می شود. به همین دلیل لازم است هر چه سریع تر نسبت به انجام چنین مشاوره ای اقدام کند.

دلایل بروز خیانت چیست؟

 در جریان مشاوره خیانت دلایل بسیاری برای بروز چنین حالتی بیان می شود. مهم ترین آن ها عبارت‌اند از:

  • عدم رضایت از ازدواج و برطرف نشدن نیازها و انتظارت
  • نبود علاقه و عدم انگیزه جهت ادامه زندگی زناشویی
  • انتقام
  • تنوع طلبی که بیشتر در میان آقایان دیده می شود.
  • نشان دادن استقلال و اثبات خود به دیگران
  • تقویت حس جذابیت
  • اجباری بودن ازدواج
  • عدم حل اختلافات و مشکلات قدیمی با همسر

انواع خیانت از نظر مشاوره خیانت همسر

انواع مختلف و متعددی از خیانت وجود دارند که در مشاوره خیانت تشخیص داده می شوند. انواع مختلفی از خیانت شامل موارد ذیل می باشند:

خیانت ذهنی

خیانت ذهنی، یکی از خطرناک ترین خیانت هایی است که ممکن است در یکی از زوجین بروز کند. زیرا این نوع از عهد شکنی می تواند زمینه ساز خیانت رفتاری شود. این نوع خیانت به این صورت بروز می کند که، افراد در ذهن خود مدام به شخص دیگر فکر می کنند و او را با همسر خود مقایسه می کنند و همچنین او را بهتر از همسر خود می دانند.

خیانت رفتاری

مشاوران این نوع پیمان شکنی را شامل رفتارهایی می دانند که یکی از طرفین با فردی به غیر از همسر به منظور لذت بردن انجام می دهد.

خیانت کلامی

این نوع از پیمان شکنی یکی از رایج ترین و متداول ترین نوع خیانت است. معمولا افراد زیادی به دلیل درگیر شدن با آن به مشاور مراجعه می کنند. این نوع از خیانت شامل برقراری ارتباط کلامی نامناسب با فردی غیر از همسر است.

آسیب هایی که در مشاوره خیانت همسر درمان می شوند.

آسیب های جبران ناپذیر ناشی از پیمان شکنی، متعدد و بسیارند. بنابراین به منظور درمان آن ها باید از مشاوره خیانت همسر استفاده کرد. شخصی که مورد پیمان شکنی قرار گرفته است در ابتدا با شخص دیگری مقایسه شده، سپس آن شخص را به او ترجیح داده اند. بنابراین چنین فردی در ابتدا دچار شوک می شود و سپس احساس پستی و حقارت به او دست می دهد. همچنین عزت نفس و اعتماد به نفس او به شدت خدشه دار می شود و آن ها را از دست می دهد. چنین آسیب هایی به علاوه آسیب های رایج دیگری از جمله عصبانیت، افسردگی و خشم نیز در این جلسات درمان می شوند.

سخن پایانی:

افرادی که در معرض پیمان شکنی طرف مقابل خود قرار می گیرند، به شدت شکننده و آسیب پذیر می شوند. بنابراین نمی توانند وظایف خود، مانند مادری یا پدری کردن را برای فرزندان به خوبی انجام دهند. بنابراین لازم است این گونه افراد در کوتاه ترین زمان ممکن به مشاوره خیانت همسر (شوهر) مراجعه کنند و به این ترتیب نحوه برخورد با خیانت همسر را یاد بگیرند تا آسیب کمتری به آن‌ها وارد شود.

0/5 (0 نظر)
خانم دکتر معصومه قنبری

خانم دکتر معصومه قنبری

دارای پروانه سازمان نظام به شماره: 3672 و سازمان بهزیستی و تجربه 20ساله در زمینه مشاوره
مدرس کارگاه های مهارت زندگی وخانواده. رویکرد درمانی روایت درمانی وطرحواره درمانی است.آشنایی با اصول حل تعارض بامتدهای روز دنیا، مترجم ونویسنده کتاب